giovedì 6 novembre 2014

Jurnal de vacanta- Grecia/ Creta #1

Azi revin cu povestiri de calatorie... precum ati observat, in general avem chef de duca si ne place sa calatorim de fiecare data cand ne permite timpul si portofelul. Anul acesta a fost presarat cu ceva aventuri prin lume si dupa Mexic in martie, Maldive in iunie/iulie si Toscana in septembrie, a venit vremea pentru inca o noua descoperire. 
De prin august am inceput sa caut o destinatie care sa nu fie prea scumpa si care sa aiba si vreme frumoasa pentru ca noi iubim caldura. Cum o destinatie exotica era peste bugetul din aceasta perioada, am inceput sa caut ceva mai aproape si ceva care sa pot organiza singura, fara agentii de voiaj. (traiasca internetul) 
Asadar m-am oprit la Grecia, si avand concediu in luna octombrie, m-am pus pe cautari. Si cum imi era frica de vreme rece, am zis sa mergem in cea mai sudica insula a Greciei, Creta, aceasta fiind aproape de Libia si am sperat la vreme mai calduroasa.
Deci, bilete low cost cu Ryanair de pe Bergamo, 6 zile in Creta, dupa, zbor intern cu cu Aegean din Creta pana in Atena, si acolo inca 4 zile. Zis si facut. Biletele au fost destul de ieftine, luate la sfarsitul lui august pentru octombrie...oricum, in octombrie suntem in afara sezonului estival, deci turisti mai putini, preturi mai mici la tot.

In Creta am cautat pe net timp de cateva saptamani cazarea. Voiam ceva mai special, dar nici sa cheltui exagerat. Am cautat si am cautat, m-am gandit si razgandit pana cand am gasit un hotel cam piperat, dar foarte frumos si o pensiune/hotel la pret mediu... Pana la urma am ales pensiunea, pentru ca era mult mai bine pozitionata, si apoi, cand am ajuns pe insula, mi-am dat seama ca a fost una dintre cele mai bune decizii luate.
Creta este cea mai mare insula din Grecia si a cincea cea mai mare din Marea Mediterana dupa  Sicilia, Sardegna, Cipru si Corsica... Coasta are o lungime totala de 1.040 km, deci va puteti da seama ca este foarte mare si sa te plimbi pe intreaga insula nu este asa simplu. Noi am aterizat pe aeroportul din Cania (nordul insulei) si cazarea am avut-o cam la 30 km de aeroport. Celalalt hotel pe care pusesem ochii era la capatul opus al insulei, deci bine ca am ales pensiunea.
Pentru a ne putea misca pe insula, am inchiriat o masina, am tot citit pe forumuri si pana la urma am decis sa inchiriem prin firma Athenscars. Erau cei mai convenabili pentru ca in pretul indicat pe zi, era inclusa si asigurare full si nu mai era absolut nimic in plus de platit. Noi am luat o citycar, o Fiat panda si pretul a fost de 20€ pe zi. In aeroport am vazut ca toate firmele internationale de inchirieri (gen Hertz, Avis etc) pe langa pretul pe zi, mai adaugau extra pentru asigurare, asa ca in final plateai mult mai mult.


Pensiunea am rezervat-o prin Venere, pe Booking costa ceva mai mult. Am dat datele cartii de credit, dar am platit cash la destinatie. Aceasta pensiune/ hotel se numeste Strofilia Villas si este o casa din secolul al 18-lea, renovata si modernizata. Mi-a placut imediat din fotografii, are numai o camera matrimoniala si 3 apartamente. Am citit pe net parerile si impresiile si m-a convins. Eu am rezervat un apartament (Moschato House), practic la parter aveam o zona de zi cu o canapea care putea deveni pat matrimonial, bucatarie, o masa mare pentru micul dejun sau pranz/cina, semineu si baia, iar pe scari din lemn se ajungea la zona de noapte, intr-o parte patul matrimonial si pe de alta parte un pat single care noua nu ne-a fost de folos, fiind doar in doi. Din fotografii mi-a placut extrem demult, dar cand am ajuns la fata locului am fost mult mai incantata. Locul era foarte frumos, la cativa km de mare, intr-un satuc foarte micut si linistit, de jur imprejur dealuri pline cu maslini si portocali. Singurul zgomot prezent era behaitul oilor si caprelor :)))










Pensiunea dipunea si de o curte interioara dotata cu gratar, masa mare pentru a putea manca afara, mese mai mici pentru fiecare camera pentru micul dejun. Micul dejun nu era clasic, ca la hotel, ci proprietarul venea in fiecare dimineata cu un cos plin de merinde pe care il lasa in fata usii:)) Zilnic ne aducea paine calda, briose calde, masline, branza, fructe, miere, oua, lapte, bacon etc In 6 zile am strans atata mancare in frigider, incat de cateva ori ne-am pregatit cina in apartament. Cu toate ca l-am rugat sa nu mai aduca pentru ca aveam suficient, el tot a continuat sa aduca cosul plin zilnic...









Acestea sunt pozele de la pensiune... Noua ne-a placut extrem de mult, atmosfera, linistea, absolut totul. Cu siguranta vom mai merge in Creta si vom reveni in aceasta locatie megnifica. In urmatorul post voi continua aventura noastra cu plajele minunate si muntii spectaculosi de pe aceasta insula. 

9 commenti:

Dia ha detto...

Pfiu sunt superbe pozele de la pensiune:) Inteleg perfect de ce ti-a placut:)

Unknown ha detto...

Such a lovely place Creta, I've been twice!

www.dontcallmefashionblogger.com

Alexandra ha detto...

Oau, ce pensiune frumoasa! Noi am fost in Grecia doar in Paralia, insa vrem sa vizitam si altceva. Cu siguranta daca vom alege Creta vom merge la aceasta pensiune. Numai sa mai creasca gaza noastra, ca la 2 ani e cam miculuta. Te pup.

the chilicool ha detto...

Lovely place! These photos are very beautiful!
Alessia
THECHILICOOL
FACEBOOK
Kiss

Unknown ha detto...

Avete alloggiato in un posto bellissimo!

Unknown ha detto...

Amazing place, i'd like to go too!

Cultureandtrend Blog

SonyMingoss ha detto...

Hola guapa..te acabo de conocer¿quieres que nos sigamos por GFC? me encantaría.
Te espero!!
http://sonymingoss.blogspot.com.es/

Mihaela Pojogu ha detto...

Arata foarte bine, alaturi de bucatele alese. :)

Ela ha detto...

Frumos,frumos!