martedì 11 dicembre 2012

Pasta alla bolognese - retata pentru sos

Azi o sa arat ce am facut eu sambata :) Am pregatit sos pentru tagliatelle alla bolognese si am facut si lasagne... dar lasagna o s-o va arat intr-un post viitor :)
Sosul se face usor, eu fac tot timpul o cantitate mai mare si dupa o impart in portii mai mici si il congelez. Cand nu am timp, scot din congelator cu o zi inainte, il las in frigider sa se dezghete incet pana a doua zi si dupa doar il incalzesc si fierb pastele. In congelator eu il conserv maxim 3 luni, dar cred ca tine mai mult.




Am cumparat un kg de carne tocata mixta (porc si vita) si am folosit si pasta din doi carnati de porc. Am tocat marunt doi morcovi medii, doua cepe, doi catei de usturoi si doua tulpine de telina verde (eu o aveam deja tocata si congelata). Aveti nevoie de ulei de masline, concentrat de tomate, o cutie de rosii si o sticla de sos de rosii. Ah, si am uitat sa fotografiez, putin vin rosu.


Se caleste ceapa, telina, morcovul si usturoiul...atentie, fara sa se prajeasca rau...



Se adauga carnea si pasta de la cei doi carnati. Se amesteca bine pana pasta de carnati se uneste cu carnea. Se amesteca pana carnea isi schimba culoare.


Se adauga putin vin rosu si concentratul de rosii, apoi sosul de rosii si rosiile cubulete.





Se lasa la foc mic cam pentru o ora, din cand in cand se amesteca pentru a nu se prinde de oala si daca vedeti ca seaca prea mult, mai adaugati putin sos de rosii. Daca vedeti ca e prea apos, adaugati concentrat de rosii. Intre timp puneti si sare si piper dupa gust.


Asa cum v-am spus, eu impart sosul in mici portii si cand se raceste il bag la congelator.
Ceva de genul asta...


Cu acest sos puteti face tagliatelle, spaghetti sau penne... Eu prefer tagliatelle. Nu uitati sa adaugati si parmezan peste paste :) Pofta buna!


6 commenti:

Ela ha detto...

Din nou,o sa preiau reteta dar o modific caci nu mananc carne de porc si de vita,asa ca adaug pui sau poate fac exact reteta ta dar doar pentru Silviu.

Arata bine si e buna ideea ta cu pastrarea sosului la congelator!

Te pup!

Unknown ha detto...

Che fameeeeeee!!!
Fabiola

wildflowergirl

Dia ha detto...

spaghetele astea sunt singura mancare care imi iasa si mie. Eu le fac putin diferit, adaug si ciuperci si uneori si gogosar si folosesc bulion in loc de rosii. Le ador, acuma am o pofta de numa numa de spaghete. Maine cred ca fac si eu:D

coco ha detto...

buna idee cu facutul cantitatii mai mari de sos !

Anonimo ha detto...

Che fame! :-)

Alexandra ha detto...

Si eu fac un sos in genul asta pentru paste, dar uite ca nu mi-a dat prin cap sa fac mai mult si sa-l congelez...o idee buna.